طراحی کنترل کننده psd فازی مقاوم برای سیستم های معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی با رویکرد نامساوی های ماتریسی خطی

پایان نامه
چکیده

پایه روش پیشنهادی در این پایان نامه فراهم آوردن چارچوبی برای طراحی کنترل کننده توسط تابع لیاپانوف غیرمربعی برای سیستم های معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی (pde) است. در ادامه، کنترل کننده مقاوم با استفاده از معیار کارایی مقاوم h_? برای گروهی از سیستم های pde مرتبه دوم ، جهت حذف اغتشاش طراحی شده است. در این پایان نامه، امکان استفاده همزمان از تابع لیاپانوف غیرمربعی و کنترل کننده non-pdc-psd فراهم گردیده است. طراحی کنترل کننده مقید، در کنار حذف اغتشاش با معیار کارایی h_? از دیگر اهداف این پایان نامه است.

منابع مشابه

طراحی کنترل کننده خطی – فازی تناسبی انتگرالی برای سیستم های مرتبه بالا

در این مقاله سعی شده است برای سیستم های مرتبه بالا، به منظور داشتن پاسخی با درصد فراجهش و زمان فراجهش معین ، کنترل کننده خطی – فازی مناسبی طراحی شود. ابتدا روش جدید طراحی این کنترل کننده ها برای سیستم مرتبه دوم ارائه می شود و سپس تعمیم این روش به سیستم های مرتبه سوم مورد بحث قرار می گیرد و با استفاده از ایده9 های آن ، الگوریتم تعمیم روش برای سیستم های مرتبه بالاتر حاصل می شود.

متن کامل

طراحی کنترل کننده فازی مقاوم برای یک راکتور لوله ای غیرهمدما با استفاده از نامساوی های ماتریسی خطی

این پژوهش به طراحی کنترل فازی سیستم های پارامتری توزیع یافته غیرخطی با معادلاتی به فرم pde هذلولی مرتبه اول می پردازد. هدف این پژوهش کنترل دمای یک راکتور لوله ای غیر هم دما با استفاده از روشی موسوم به جبرانسازی توزیع یافته موازیpdc است که اساس آن استفاده از مدل خطی سیستم جهت طراحی کنترل کننده خطی و بکارگیری سیستم های فازی در بسط این کنترل کننده ها در فضای کار است. در بخش نخست این پژوهش با استفا...

کنترل کننده پیش بین مقاوم برای سیستم های غیر خطی دارای نامعینی با استفاده از نامساوی ماتریسی خطی

یکی از چالش های مهم در کنترل پیش بین مدل‎‎ حضور نامعینی در مدل سیستم می باشد. در این پایان نامه رویکردی جدید در طراحی کنترل کننده پیش بین مقاوم برای سیستم های غیر خطی دارای نامعینی پیشنهاد می شود.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شیراز - دانشکده مهندسی برق و الکترونیک

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023